Het aanbod van Blokker is stevig geworteld in vertrouwde categorieën zoals eten & tafelen, koken & bakken, schoonmaak en huishoudelijke producten. Tegelijkertijd is het uitgebreid met artikelen die eerder niet in het schap lagen, zoals woon- en sfeerproducten, waaronder geurartikelen en nieuwe merken. Het assortiment is onderscheidend en onderstreept de vertrouwde positie van Blokker als dé huishoudexpert, met klantgerichte service en de deskundigheid van de filiaalmanagers. Eigenaar Roland Palmer is trots op de heropening: “Het is zeer bijzonder om Blokker te kunnen voortzetten. Ik ben trots op het kleine team van zeer ervaren mensen, die het bedrijf weer van de grond op hebben gebouwd. Ik hoop met een moderne, vernieuwende manier een nieuwe impuls te geven aan dit vertrouwde merk. Nederland heeft Blokker als huishoudspecialist gemist!"
Blokker werd in 1896 opgericht en groeide uit tot een van de meest bekende winkelketens van Nederland. In de jaren negentig en begin 2000 had Blokker honderden winkels verspreid door het hele land. Met de heropening van fysieke winkels is Blokker opnieuw een toonbeeld van de winkelstraat en draagt het typisch Nederlandse concern flink bij aan de modernisering en vernieuwing binnen de Nederlandse retail.